Betygskriterier för kurs B

Betygskriterier för betyg G kurs B
Hörförståelse
Eleven förstår tydligt, enkelt tal i vanliga situationer i vardagslivet.
Eleven förstår korta återberättade händelser, samtal, information och anpassade nyheter om
välbekanta ämnen.
Eleven förstår korta och tydliga muntliga meddelanden och instruktioner.
Läsförståelse
Eleven läser och förstår enkla texter i vanliga situationer i vardagslivet.
Eleven läser och förstår anpassade berättande och beskrivande texter om välbekanta ämnen,
konkret information samt korta, tydliga och enkla meddelanden och instruktioner.
Muntlig interaktion
Eleven kommunicerar med stöd i vanliga situationer i vardagslivet.
Eleven deltar i enkla samtal om välbekanta ämnen. I samtalen framför och reagerar eleven på
påståenden, åsikter och önskemål samt ställer och besvarar frågor på ett sätt som till viss del
upprätthåller samtalen.
Muntlig produktion
Eleven kommunicerar med stöd och med ett enkelt språk i vanliga situationer i vardagslivet.
Eleven berättar i enkel form om personliga erfarenheter och om välbekanta personer, platser och
händelser.
Eleven uttrycker sig begripligt och till viss del sammanhängande.
Skriftlig färdighet
Eleven skriver enkla texter för att kommunicera i vanliga situationer i vardagslivet.
Eleven skriver enkla och begripliga korta meddelanden, hälsningar och texter om sig själv och
upplevda händelser.
Eleven skapar i huvudsak fungerande sammanhang i sina texter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar